Neptun kód:

 BTANN101MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

 

Integrált készségfejlesztés 1.

Láng Viktória

Láng Viktória

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Integrated skills 1.

Hétfő:   10:00-12:00,

Szerda : 10:00-12:00  

Csütörtök : 10:00-12:00

 

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

Gyakorlati jegy

2

2

-

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

Az alapképzési időszak alatt a nyelvgyakorlat célja a hallgatók komplex nyelvi fejlesztése. A kurzus négy modulra épül, amelyek mindegyike speciális készségekre koncentrál. A beszélt nyelvi produkcióra és értésre irányuló komponens a hallgatók általános kommunikatív készségeit fejleszti; az olvasási és szókincsépítési feladatok elősegítik az intenzív szókincsbővítést, valamint a sokoldalú olvasási készségek kialakítását. A kreatív írás fő célja az írás folyamatának tudatosítása és az alapvető műfajok elsajátítása; míg a negyedik komponens az alapvető nyelvtani, nyelvhasználati ismereteket összegzi és mélyíti el.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

 

1. Orientáció

2. Élet a cirkuszban: Circus life, Nyelvtan: Verb patterns (transitive and intransitive)

3-4 Modern Művészetek; Nyelvtan: Word formation: suffixes

5. Gazdagok és szegények , Rich kids, Nyelvtan: Adverbs of manner and noun phrases

6. Hallás utáni szövegértés: ‘An alien?’, Nyelvtan: Modals

 7. Ünnepek , Nyelvtan: Verb tenses

8. 1. Zárthelyi dolgozat

9-10.Házasság, családThe universal migraine’, Nyelvtan: Noun collocations, similes (like/as…as)

11.12. Hallás utáni szövegértés: ‘Messages’, Nyelvtan: Gerund vs. Infinitive

13. A tudomány, orvostudomány vívmányai, Nyelvtan: Conditionals

14. 2. Zárthelyi dolgozat

15. Értékelés

 

Jegy szerzésének feltételei:

2 zárthelyi dolgozat, aktiv órai részvétel

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

 

 Acklam, R. 2001. Gold Advanced. Harlow: Longman

 

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Thomson, A. J. & Martinet, A.V. 1986. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press.

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN102MIN 

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Nyelvhelyesség

 

Töltéssy Zoltán

Dr. Lénárt Levente

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Use of English

 

Hétfő 10-11, 12-13,

szerda  10-11

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

nappali

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

aláírás, gyakorlati jegy

1

1

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A kurzus célja, hogy az elsőéves hallgatókat segítse a mai angol nyelv nyelvtanának tudatos elsajátításában. A szemináriumokon a hallgatók különböző típusú feladatok és szövegek segítségével ismerkednek a nyelv szabályaival és struktúráival. A tárgyalt témák a következő kérdéseket ölelik fel:

A mondat igei része, az igeidők használata. A modális igék jelentései, igéből és határozószóból álló állandósult szókapcsolatok, a vonzatos igék. A főnévi igenév, a gerundium (igei és névszói sajátosságai), az igenevek. A szenvedő szerkezet, a függő beszéd, az egzisztenciális mondatok. A főnévi csoportok, a főnevek és a megszámlálhatóság; a névelőhasználat, a névmások. A mellékmondatok típusai, a mondatfajták (kérdő, felszólító, felkiáltó és szabálytalan mondatok), a behelyettesítés, a mondatkapcsolás, az összetett mondatok, a névszói és határozói mellékmondatok. A kötőszavak használata. A tárgyalt témák sorrendje és súlyozása a tanulócsoport szintjének és igényeinek megfelelően módosulhat. A kurzusvezetők elsősorban a problematikus területekre kívánnak koncentrálni.

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1. hét:  Present simple and present continuous, Present perfect and past simple,Present perfect and past simple: adverbs used with these tenses

2. hét: Past continuous and past simple,Present perfect and present perfect continuous,Past perfect and past simple

Past perfect and past perfect continuous

3. hét: Will and going to; shall,Present continuous for the future and going to,Present simple for the future

4. hét: Future continuous,Be to + infinitive, future perfect, and future perfect continuous,The future seen from the past (was going to, etc.)

5. hét: Should and ought to,Will and would: willingness, likelihood and certainty,Will and would: habits, used to,May, might, can and could: possibility 

6. hét: Can, could, and be able to: ability,Must and have (got) to,Need(n't), don't have to and mustn't

Permission, offers, etc.

7. hét: Mid – term paper (írásbeli számonkérés I.)

8. hét: Linking verbs: be, appear, seem; become, get, etc. Have and have got; have and take,

Do and make

9. hét: Forming passive sentences,Using passivesVerb + -ing or to-infinitive: passive forms, Reporting with passive verbs

10. hét: Verbs with and without objects, Verb + to-infinitive or bare infinitive, Verb + to-infinitive or -ing?Verb + -ing

11. hét: Verb + wh-clause, Have/get something done; want something done, etc. Verb + two objects

12. hét: Reporting statements (1): that-clauses, Reporting statements (2): verb tense in that-clauses

Reporting statements (3): verb tense in the reporting clause; say and tell; etc.

13. hét: Reporting offers, suggestions, orders, intentions, etc. Should in that-clausesModal verbs in reporting

14.  hét: Endterm paper (írásbeli számonkérés II.)

15. A félév lezárása, gyakorlati jegyek megajánlása

Jegy szerzésének feltételei:

teszt és szemináriumi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Hewings, Martin; Advanced Grammar in Use. CUP , Cambridge, 1999 ISBN 0 - 521 - 498694

Blackman, Daniel; Phrasal Verbs, Igék és vonzatok. Corvina Kiado Kft. Budapest, 1997 ISBN 963- 13- 4432- 0

Swan, Michael; Practical English Usage. OUP, Oxford, International Student's Edition 2000

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Dooley, Jenny- Evans, Virginia Grammarway 4. Express Publishing, Swansea, 1999

ISBN 960- 361- 162- X

Leech, Geoffrey - Svartrik Jan A Communicative Grammar of English. Longman, New- York 1994

ISBN 0- 582- 08573- X - PPR

Egyéb tudnivalók:


 

Neptun kód:

 BTANN103MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Szövegértés és íráskeszség- fejlesztes 1.

 

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Magnuczné dr. Godó Ágnes, dr. Bánki Dezső

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Reading & Writing 1

 

Kedd 12-14,

szerda 10-12,

csütörtök 15-17

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

-

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

Szem.

Gyakorlati jegy

2

2

-

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A szövegértési készség és a szókincs fejlesztését célul kitűzve ismét különböző szövegtípusok (általános témájú szövegek, újságcikkek, rövid tudományos cikkek stb.) olvasására és elemzésére kerül sor. A hallgatók e szövegeket otthon elolvassák, majd a szemináriumon elemzik és megvitatják a témákat.  Három írásbeli munkát kell elkészíteniük (érvelő, elemző esszéket ill. recenziókat), amelyekben képesek egy-egy témáról véleményt formálni és azt effektív módon angolul megfogalmazni. A következő nyelvtani struktúrák kerülnek előtérbe: igeidők, idiómák. Cél, hogy a kifejező képesség hatékony fejlesztése valamint az, hogy a hallgatók az év végén sikeresen letegyék az Alapvizsgát.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1. hét: Bevezetés

2. hét: Szöveg létrehozása

3. hét: Téma: Kultúra

4. hét: Komparatív és kontrasztív esszé

5. hét: Közös csoport javítás és szerkesztés

6. hét: Szókincsfejlesztés: idiómák I.

7. hét: Téma: a média, filmek

8. hét: Beszámoló készítése

9. hét: Szövegelemzés

10. hét: Téma: a munka világa

11. hét: Elbeszélő írás

12. hét: Téma: reklámszövegek

13. hét: Ok és okozati esszé

14. hét: Szókincsfejlesztés: idiómák II.

15. hét: Összefoglalás, értékelé

 

 

Jegy szerzésének feltételei:

 

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Datesman, Maryanne, et al. American Ways: An Introduction to American Culture. 2nd ed. Saddleback, NJ: Prentice Hall, 1997.     

Foley, M., & Hall, D. Distinction, English for Advanced Learners. Harlow: Longman, 1999.                                                                            Spack, Ruth. Guidelines: A Cross-Cultural Reading/ Writing Text. New York: Cambridge UP, 1998.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Heffernan, J.A.W. & Lincoln, J.E.. 1986. Writing. A College Handbook. New York, London: W.W Norton & Company.

Raimes, A. 1996. Keys for writers. Boston, Toronto: Houghton Mifflin.

Rooks, G. M. 1999. Paragraph power. Upper Saddle River, NY: Prentice Hall Regents.

 

Egyéb tudnivalók:

http://www.mfi.uni-miskolc.hu/bailey/btann103.htm

 


 

Neptun kód:

 BTANN104MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

 

Hallás utáni szövegértés / Beszédkészség 1.

Láng Viktória

Láng Viktória

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Listening / Speaking 1.

csütörtök: 12:00-14:00

Péntek: 10:00-12:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

Szeminárium

Gyakorlati jegy

2

2

-

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

A tantárgy célja, hogy lehetőséget biztosítson a hallás utáni szövegértés célzott gyakorlására, valamint megismertesse a hallgatókat olyan technikákkal és stratégiákkal, amelyek segítségével könnyebben kiszűrhetik és rögzíthetik a hallott információt. A félév során különleges hangsúlyt kap az előadás jellegű szövegek értése és feldolgozása, amely alapvető előfeltétele a további tanulmányoknak. Az előadás viszonylag formális, szerkesztett műfaj, amelynek célja a tematikus információ átadás, tehát a szöveg megértése csupán a folyamat első fázisa, amelynek az információ lejegyzésével kell folytatódnia. Ezért lényeges a jegyzetelésnek, mint komplex tanulási stratégiának a fejlesztése, amely magába foglalja az információ megértését, a szőveg szerkezetének és fő gondolatának kiszűrését, az információ röviditett összefoglalását, átalakítását, valamint szerkesztett vizuális reprezentációját. A   kurzus során a hallgatóknak alkalma nyílik a gyakorolni a hallot szöveg információ tartalmának minél hatékonyabb rögzítésére.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.     Orientation; Listening skills

2.    Looking at lecture transcripts’ – a mindennapi beszélt nyelv és formális nyelv (pl előadás) közti alapvető

        különvségek

3.    Amnesty international’ – Bevezetés és konkluzió

4.     How to deal with stress

5.      Zárthelyi dolgozat

6-7.   Acid rain’. Ok-okozati összefüggések

8-9.   Archeological dating method

10.    Zárthelyi dolgozat

11.     How to look at art’.

12-13. ’Hall’s classification of cultures’.

14.       .Zárthelyi dolgozat

15. Evaluation

Jegy szerzésének feltételei:

3 zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

 

Lebauer,R.S. 2000. Learn to Listen, Listen to Learn.White Plains, NY: Prenticw Hall Regents. Longman

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Numrich,C. 2000. Raise the Issue. White Plains, NY: Prenticw Hall Regents.Longman                                                                       Beglar,D.& MurrayN.2002.Contemporary topics 3. White Plains, NY: Prenticw Hall Regents.Longman

 

Egyéb tudnivalók:

 


 

Neptun kód:

 BTANN105MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

 

Bevezetés a brit történelembe

Láng Viktória

Láng viktória

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Introduction to British History

Szerda 14:00-15:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

előadás

Kollokvium

1

1

-

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

A kurzus célja, hogy áttekintést nyújtson a Brit szigetek és Írország népeinek történelméből a kezdetektől a 20. század első feléig. Jóllehet a meghatározó erő ezen országok között Anglia, az utóbbi időkben tanúi lehetünk az angol-centrikus megközelítés háttérbe húzódásának. A történészek egyre fontosabbnak tekintik Wales, Skócia és Írország nemzeti identitásának a hangsúlyozását és az azt formáló események tárgyalását.

A kurzus ezeket az eseményeket kiegészíti Anglia/Nagy Britannia világtörténelmi szerepének tárgyalásával, és a Brit birodalom létrejöttével és ’bukásával’, a Brit Nemzetközösség kialakulásával, a 20.századi dekolonizációs folyamattal és egy új világtörténelmi szerep keresésének megnyilvánulásaival.

 

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.        Bevezetés a történelemtudományba ,

Földrajzi áttekintés

2.        A kezdetek:  kelták, rómaiak

3.        A sötét Középkor : , Bede, korai kereszténység Britanniában és Irországban

4.        Megszállók és  településeik: Angles, Saxons, Jutes, Vikings

5.        A Normann Hódítás

6.        A Skót királyság és  az Angol királyság konfliktusa

7.        Írország és  az Angol királyság konfliktusa ‘Beyond the Pale

8.        A Reformáció angol útja

9.        A protestantizmus terjesztése Írországban

10.     A szabadságharc; a ‘ Dicsőséges forradalom

11.     Nagy Britannia az ipari forradalmak korában

12.     A Viktóriánus Anglia, Nagy Britannia a 19 és 20 század fordulóján

13.     Nagy Britannia részvétele a két Világháborúban

14.     A ‘ Birodalom vége; A Brit  Nemzetközösség

        15.   Nagy Britannia az 1950-es, 60-as években

Jegy szerzésének feltételei:

Aláírás szerzés feltétele: zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

 

Kearney,H. The British Isles. Cambridge: CUP, 1989.

Morgan,K. Oxford History of Britain. Oxford: OUP, 1993

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Lyndon,J. The Making of Ireland. Routledge.London, 1998.

Lee, S.J. Aspects of British Political History 1914-1995. 1996.

Egyéb tudnivalók:


 

Neptun kód:

 BTANN106MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Bevezetés a brit történelembe

Láng Viktória

Láng Viktória

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Introduction to British History

Hétfő:         14:00-15:00

Péntek: 8:00-9:00, 9:00-10:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

Szeminárium

Gyakorlati jegy

1

1

-

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

Az előadások betekintés nyújtanak ezen események hátterébe, de részletes ismertetésre a rendelkezésre álló keretek nem adnak alkalmat, erre  az előadást követő szeminárium keretei között van lehetőség, ahol   a hallgatók saját olvasmányaikon keresztül fejlesztik nyelvi és ténybeli tudásukat valamint kiselőadás formájában elmélyülnek és számot adnak egy az általuk választott témában.

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.  Bevezetés a történelemtudományba , Földrajzi áttekintés

2.  A kezdetek:  kelták, rómaiak

3.  A sötét Középkor : , Bede, korai kereszténység Britanniában és Irországban

4.  Megszállók és  településeik: Angles, Saxons, Jutes, Vikings

5.  A Normann Hódítás

6.  A Skót királyság és  az Angol királyság konfliktusa

7.  Írország és  az Angol királyság konfliktusa ‘Beyond the Pale

8.  A Reformáció angol útja

9.  A protestantizmus terjesztése Írországban

10.A szabadságharc; a ‘ Dicsőséges forradalom

11.Nagy Britannia az ipari forradalmak korában

12.A Viktóriánus Anglia, Nagy Britannia a 19 és 20 század fordulóján

13.Nagy Britannia részvétele a két Világháborúban

14.A ‘ Birodalom vége; A Brit  Nemzetközösség

        15. Nagy Britannia az 1950-es, 60-as években

Jegy szerzésének feltételei:

Kiselőadás egy választott témából

Zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Lyndon,J. The Making of Ireland. Routledge.London, 1998.

Lee, S.J. Aspects of British Political History 1914-1995. 1996.

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Williams,G. 1985. When was Wales? Penguin.

Harvie,C. 1995. Scotland and Nationalists. Routledge.

Pearce & Stewart. 1996. British Political History 1867-1995. Routledge

Colley,L. 1992. Britons, Forming the Nation 1707-1837. Pimlico

 

Egyéb tudnivalók:


 

Neptun kód:

 BTANN107MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

A angol kiejtés alapjai

 

Töltéssy Zoltán

Szabóné dr. Papp Judit

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

The Basics of Phonetics

 

Kedd 12:00-13:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

előadás

kollokvium

1

1

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

A félév során a hallgatók megismerkednek a fonetika és a fonológia alapfogalmaival, eszköztárával. A nemzetközi fonetikai ábécé mint a hangjelölés eszköze. A hangképzés vizsgálata. A hangképző szervek anatómiája és funkciója. A magánhangzók képzése. A magánhangzók csoportosítása és a csoportok közös jellemzői. A magánhangzók leírása egyenként. A magánhangzók allofónjai. Kitekintés a mássalhangzókra.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.A fonetika helye a nyelvtudományon belül

  2.A fonetikai vizsgálódás köre és eszközei, a nemzetközi fonetikai ábécé (IPA)

  3. A beszédhang, a fonéma, az allofón

  4. szótag, a hanglejtés

  5. A hangképzés

  6. A hangképzés

  7.A magánhangzók, a mássalhangzók

  5.Az elölképzett magánhangzók

  6.Az elölképzett magánhangzók

  7.A hátulképzett magánhangzók

  8.A hátulképzett magánhangzók

  7.A schwa és a centrális magánhangzók

  8.A diftongusok

  9.A diftongusok

10.A diftongusok

11.A triftongusok

12.A magánhangzók összefoglalása

13.Az angol és a magyar magánhangzók

14.Az angol és a magyar magánhangzók

15.Zárás, értékelés

 

Jegy szerzésének feltételei:

2 zárthelyi dolgozat, aláírás

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

András László and Stephanides Károlyné. Phonetics and phonology : [university textbook]. Bp. : Tankvk., ©1969. pp. 1—100 ISBN 963-17-6628-8

 

Pintér Tamás. English phonetics and phonology = Angol fonetika és fonológia. Bp. : Tankvk., © 1976. pp. 1—56 J 11-890 [tanárképző főiskolai jegyzet] 

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Kovács János és Siptár Péter. Újra angolra hangolva : az angol kiejtés könyve. Budapest : Helikon Nyelviskola, 2000. 407 p. : ill. ; 23,9 cm ISBN 963-208-569-8

 

Nádasdy, Tamás. Background to English Pronunciation. Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, 2006.

 

 

Egyéb tudnivalók:

Neptun kód:

 BTANN108ALM

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

At angol kiejtés alapjai

 

Töltéssy Zoltán

Szabóné dr. Papp Judit

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

The Basics of Phonetics

 

Hétfő:14:00-15:00

Kedd: 13:00-14:00

Szerda: 13:00—14:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

gyakorlati jegy

1

1

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A szeminárium célja, hogy a hallgatók elsajátítsák és gyakorolják a nemzetközi fonetikai ábécét. Az ábécé elsajátítása csak eszköz a hangok leírásának. A hallgatók hallás után azonosítják és jelölik a magánhangzókat (és a mássalhangzókat), gyakorolják a magánhangzók kiejtését. A hallgatóknak el kell jutniuk a drilltől a tudatos kiejtésig. Következetesen összehasonlítjuk az angol és a hasonló magyar magánhangzókat.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1. A gyakorláshoz szükséges szótárak; A fonetikai ábécé

  2. A hosszú és a rövid /i/

  3. A hosszú és a rövid /i/

  4. A kétféle /e/~/æ/ hang

  5. A kétféle /e/~/æ/ hang

  6. A hosszú és a rövid /u/

  7. A hosszú és a rövid /u/; az 1. dolgozat

  8. A hosszú és a rövid /o/

  9. A hosszú és a rövid /o/

10. A centrális hangok

11. A diftongusok

12. A triftongusok

13. A magyar és az angol magánhangzók

14. A magyar és az angol magánhangzók

15. A 2 dolgozat

 

Jegy szerzésének feltételei:

2 zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Jones, Daniel. English pronouncing dictionary. 15th ed. Ed. by Peter Roach and James Hartman. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. 578 p. : ill. ; 21,5 cm ISBN 0-521-45903-6

 

Wells, John Christopher. Longman pronunciation dictionary. Harlow : Longman, © 1990.  xxviii, 802 p. : ill. ; 21,5 cm

ISBN 0-582-05383-8

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

András László and Stephanides Károlyné. Phonetics and phonology : [university textbook]. Bp. : Tankvk., ©1969. pp. 1—100 ISBN 963-17-6628-8

Kovács János és Siptár Péter. Újra angolra hangolva : az angol kiejtés könyve. Budapest : Helikon Nyelviskola, 2000. 407 p. : ill. ; 23,9 cm ISBN 963-208-569-8

Nádasdy, Ádám. Background to English Pronunciation. Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, 2006.

Pintér Tamás. English phonetics and phonology = Angol fonetika és fonológia. Bp. : Tankvk., © 1976. pp. 1—56 J 11-890 [tanárképző főiskolai jegyzet]

Angol egynyelvű diákszótárak (Longman, Oxford, Cambridge, Macmillan)

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN109MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Leíró nyelvtan

 

Töltéssy Zoltán

Szabóné dr. Papp Judit

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Descriptive Grammar

 

Hétfő: 11:00-12:00, 13:00-14:00

Szerda: 11:00-12:00

 

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

gyakorlati jegy

2

2

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A tárgy célja az angol nyelvtani gyakorlatok során megszerzett, elsősorban gyakorlati ismeretekre támaszkodva átfogó képet kialakítani az angol nyelvtan rendszeréről, valamint képessé tenni a nyelvtanár szakos hallgatókat arra, hogy későbbi munkájuk során saját tanítványaiknak el tudják magyarázni az angol nyelvtan jelenségeit, azokat értelmezni, anyanyelvükkel összevetni képesek legyenek. Célkitűzés továbbá a terminológiai rendszer megismertetése, s ezen keresztül részben az elméleti nyelvészeti kurzusok (fonológia-morfológia, szintaxis, szemantika) előkészítése, támogatása is. Ennek érdekében elsősorban a legproblematikusabb területek tárgyalására kerül sor: szófaji kategóriákkal, az igékkel, az igenevekkel, az összetett főnévi csoporttal, az egyszerű és az összetett mondattal kapcsolatos ismeretek.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

  1. Lexikai kategóriák az angolban
  2. Az ige alkategóriái
  3. Ellentétek kifejezése az igés szerkezetekben
  4. Az igével kapcsolatos kategóriák: fizikai idő és igeidő
  5. Az igével kapcsolatos kategóriák: aspektus és az ennek megfelelő igecsoportok
  6. Az igével kapcsolatos kategóriák: mód és modalitás
  7. Az igével kapcsolatos kategóriák: a szenvedő szerkezet és használata
  8. Az igenevek rendszere: infinitive, participle és gerund
  9. Az igenevek rendszere: infinitive, participle és gerund
  10. A teljes főneves szerkezet: jelzős és hátravetett jelzős szerkezetek
  11. Az egyszerű mondat szerkezeti egységei
  12. Az összetett mondat: alárendelés
  13. Az összetett mondat: mellérendelés
  14. A szórend kérdései: fordított szórend
  15. Téma-réma tagolás, fókuszálás, névmási értelmű kifejezések

 

Jegy szerzésének feltételei:

2 zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

András, L., & Stephanides, M. 1980. Angol leíró nyelvtan. II. Alak- és funkciótan. Egyetemi tankönyv. Budapest: Tankönyvkiadó.

Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. 2002. Longman Student’s Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.

Graver.D. 1995. Advanced English Practice. Oxford: OUP.

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

Budai L. 1994. English Grammar : Theory and Practice. 5. kiad. Budapest . Nemzeti Tankönyvkiadó.

Quirk, R. , Greenbaum, S., Leech, G. & Svartvik, J. 1985 A Comprehensive Grammar of the English Language. London, New York: Longman.

Swan, M. 1996. Practical English Usage. Oxford: OUP.

Thomson, A. J. and Martinet, A. V. 1993. A Practical English Grammar. 4th ed., 10th impr. Oxford : OUP.

 

Egyéb tudnivalók:

 

Neptun kód:

 BTANN301MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Írásbeli kommunikáció 1.

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Written communication 1.

 

Hétfő 12:00-13:00

Szerda: 12:00-13:00,13:00-14:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

Gyakorlati jegy

1

1

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

   A kurzus célja megismertetni a hallgatókat azokkal az írott műfajokkal, amelyekkel további tanulmányaik, illetve szakmai életük során találkozhatnak (önéletrajz, levél, jelentés, esszék, stb.), valamint bemutatni a szövegalkotás alapvető folyamatait és az általa tükrözött kulturális különbségeket.

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.                              Orientáció

2.                              Jelentkezés állásra: Érdeklődő levél és CV

3.                              Gondolatok gyűjtése és csoportosítása

4.                              Jelentésírás: adatgyűjtés és bemutatás, adatok vizuális megjelenítése

5.                              Témaválasztás, fókuszálás, vázlatkészítés

6.                              Tézis és topik mondatok

7.                              Bekezdésszerkezet és kötés

8.                              Összehasonlítás és kontraszt

9.                              Összefoglaló írása: tény és vélemény elkülönítése

10.                           Érvelő írás: különböző álláspontok megjelenítése

11.                           Érvtípusok, érvelő esszé felépítése

12.                           Kulturális különbségek az írásban: forma és funkció

13.                           Stílus és központozás

14.                           Teszt

15.                           Zárás

 

Jegy szerzésének feltételei:

Aktív részvétel a szemináriumi munkában, 3 írásbeli munka beadása, 1 teszt sikeres teljesítése.

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Boardman, C. A. & Frydenberg, J. ( 2002). Writing to communicate. Paragraphs and essays. Harlow: Longman.

Jordan, R. R. (1999). Academic writing course. Harlow: Longman.

Magnuczné Godó, Á. (2002). Written communication from a cross-cultural perspective. Miskolc: Bíbor Kiadó.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

 

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN302MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Alkalmazott nyelvészet

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Applied linguistics

 

Csütörtök 10.00-11.00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

előadás

Aláírás, kollokvium

1

1

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A kurzus célja, hogy bemutassa  i). az alkalmazott nyelvészet fogalmát és területeit, ii). a nyelvet mint pszichológiai, társadalmi, kulturális és pragmatikai jelenséget, és  iii) az első és második nyelv elsajátításának főbb elméleteit.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.                              Orientáció

2.                              Az alkalmazott nyelvészet fogalma és területei

3.                              A nyelv eredete, emberi és állati kommunikáció

4.                              Kommunikáció-elmélet, beszédaktus elmélet

5.                              Nyelv, gondolkodás és kultúra 1.

6.                              Nyelv, gondolkodás és kultúra 2.

7.                              Nyelv és társadalom: szociolingvisztikai perspektívák

8.                              Az első és második nyelv elsajátításának főbb elméletei

9.                              A nyelvelsajátítást befolyásoló tényezők

10.                           A köztesnyelv szerepe és jellegzetességei

11.                           Az életkor szerepe a nyelvelsajátításban

12.                           Egyéni tulajdonságok szerepe a nyelvelsajátításban

13.                           A csoport szerepe a nyelvtanulásban

14.                           Az angol mint világnyelv: az angolt mint idegen nyelvet beszélők státusza és kompetenciái

15.                           Zárás

 

 

Jegy szerzésének feltételei:

Előadások látogatása

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Brown, H.D. (2000). Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Addison Wesley Longman.

Crystal, D. (1992). (Ed.). The encyclopaedia of language and linguistics. Oxford: Pergamon Press.

Ellis, R. (1994). The study of  second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Simigné Fenyő, S. (2002). Bevezetés az alkalmazott nyelvészeti terminológiába. Miskolc: Start Kiadó.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Coupland, N. & Jaworski, A. (1997). Sociolinguistics. London: Macmillan.

Gósy, M. (1999). Pszicholingvisztika. Budapest: Corvina.

Wardhaugh, R. (1994). Investigating language. Oxford, UK.,  Cambridge, USA: Blackwell.

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN303MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Alkalmazott nyelvészet

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Magnuczné dr. Godó Ágnes

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Applied linguistics

 

Csütörtök 11.00-13.00

Kedd 14:00-16:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

Gyakorlati jegy

2

2

 

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A kurzus célja, hogy bemutassa  i). az alkalmazott nyelvészet fogalmát és területeit, ii). a nyelvet mint pszichológiai, társadalmi, kulturális és pragmatikai jelenséget, és  iii) az első és második nyelv elsajátításának főbb elméleteit.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.                              Orientáció

2.                              Az alkalmazott nyelvészet fogalma és területei

3.                              A nyelv eredete, emberi és állati kommunikáció

4.                              Kommunikáció-elmélet, beszédaktus elmélet

5.                              Nyelv, gondolkodás és kultúra

6.                              Nyelv és társadalom: szociolingvisztikai perspektívák

7.                              Teszt 1.

8.                              Az első és második nyelv elsajátításának főbb elméletei

9.                              A nyelvelsajátítást befolyásoló tényezők

10.                           Az életkor szerepe a nyelvelsajátításban

11.                           Egyéni tulajdonságok szerepe a nyelvelsajátításban

12.                           A csoport szerepe a nyelvtanulásban

13.                           Az angol mint világnyelv: az angolt mint idegen nyelvet beszélők státusza és kompetenciái

14.                           Teszt 2.

15.                           Zárás

 

 

Jegy szerzésének feltételei:

Aktív részvétel a szemináriumi munkában, 2 zárthelyi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Brown, H.D. (2000). Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Addison Wesley Longman.

Crystal, D. (1992). (Ed.). The encyclopaedia of language and linguistics. Oxford: Pergamon Press.

Ellis, R. (1994). The study of  second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.

Simigné Fenyő, S. (2002). Bevezetés az alkalmazott nyelvészeti terminológiába. Miskolc: Start Kiadó.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Coupland, N. & Jaworski, A. (1997). Sociolinguistics. London: Macmillan.

Gósy, M. (1999). Pszicholingvisztika. Budapest: Corvina.

Wardhaugh, R. (1994). Investigating language. Oxford, UK.,  Cambridge, USA: Blackwell.

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN304MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Szóbeli prezentációs készségek 1.

 

Molnár Erzsébet

Molnár Erzsébet

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Communication Skills

Hétfő: 13:00-14:00

Kedd:10:00-11:00,12:00-13:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

Gyakorlati jegy

1

1

BTANN216ALM

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

A szeminárium szorosan kapcsolódik a Szóbeli prezentációs készségek című előadáshoz. a szeminárimok keretében a hallgatók megismerkedhetnek a szóbeli előadás- és érvelési típusok/technikák funkciójával és formai jellegzetességeivel, valamint segítséget kapnak ahhoz, hogy különböző előadástípusokat készíthessenek el, és begyakorolhassák azokat a verbális és non-verbális kommunikációs eszközöket, amelyekkel élvezetes prezentációkat tarthatnak.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

 

1.             Orientation

1-3         What makes a good presentation

4-5         Outlinig ideas

6-7         Proposing and supporting

8-9       Communicationg with the audience

10-11   Reponting to questions

12-14   Presentations

15         Evaluation

 

Jegy szerzésének feltételei:

prezentáció

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

 

Comfort, J. Effective Presentations. OUP, Oxford, 1995.

Fisher, A. Critical Thinking: An Introduction. Cambridge University Press, 2001.

Godefroy, C.H. and BARRAT, S. Confident Public Speaking. Third edition. Piatkus, London, 1999.

Magnuczné , Godó, Á. Presentation Skills: A Training Course for Effective Professional Communication. Apertus-Bíbor Kiadó, Miskolc, 2003.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Swatridge, C. Critical Thinking: A TeachersGuide. Assessment and Qualifications, Manchester, 2005.

 

 

 

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN305MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Fordítás

 

Dósa Attila

Dósa Attila

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Translation

 

Szerda:10:00-11:00, 11:00-12:00

 

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

Szeminárium

Gyakorlati jegy

1

1

BTANL216ALM

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A fordítási készségek oktatása során a hangsúly a magyarról angolra, illetve az angolról magyarra történő szövegek fordításának legszükségesebb, legalapvetőbb elemeire helyeződik: nyelvi-nyelvhelyességi kérdések, átváltási műveletek, fordítási technikák, párhuzamos szövegek, valamint a fordítások informatikai és technikai háttere.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

1.        Bevezetés: a fordítás elméleti kérdései

2-14. Fordítási gyakorlatok

15.     Összefoglalás, értékelés

 

 

 

 

Jegy szerzésének feltételei:

Szemináriumi dolgozat

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Bart-Klaudy-Szöllősy: Angol fordítóiskola – Fordítás angolról magyarra és magyarról angolra (Bp.: Corvina, 1996)

Klaudy Kinga, S. Fenyő Sarolta: Angol-magyar fordítástechnika (Bp.: Nemzeti Tankönyvvkiadó, 2000)

 

 

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

 

 

 

Egyéb tudnivalók:

www.mfi.uni-miskolc.hu/dosa

 


 

 

Neptun kód:

 BTANN306MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Mondatelemzés I.

 

Szabóné dr Papp Judit

Szabóné dr Papp Judit

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

 

Syntax I.

hétfő: 8:00-10:00, kedd 14:00-16:00

 

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

gyakorlati jegy

2

2

BTANN216ALM

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A szemináriumok az előadásokkal párhuzamosan haladva azok témáját dolgozzák fel problémamegoldó feladatok formájában, céljuk az előadások anyagának elmélyítése, a szintaxis formalizmusának elsajátítása, a mondat szerkezeti felépítésének alapos megismerése.  Témánk ebben a félévben az egyszerű mondat, az összetett mondatokkal részletesebben a Mondatelemzés II. kurzus keretében foglalkozunk majd.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

         1. A szintaxis fogalma, helye a nyelvtan egészében, feladatai.        

         2. A jól formált mondat fogalma, a jól formáltság feltételei.

         3. Terminológiai alapok: mondat, mondattípusok, fő- és mellékmondat, frázis, összetevők.

         4. Az angol egyszerű mondat lehetséges felépítései, mondatrészek, függési viszonyok.  Kötelező és

         tetszőleges bővítmények.

          5-6. Funkcionális mondatelemzés és ágrajzok.

          7-8. Az ige alkategóriái és azok szerepe az igével alkotott mondat felépítésében: tárgyatlan és tárgyas igék,

         kopulák és kötelező bővítményeik.

          9. Prepozíciós és több szóelemből álló igék (phrasal verb): a felszíni szerkezetben sok esetben hasonló igetípusok

         alapvető szintaktikai és szemantikai eltérései. 

         10-13. Az egyszerű mondat funkcionális részeinek (alany , tárgy, állítmánykiegészítő, határozó) szintaktikai és

         szemantikai sajátosságai, típusai. 

       14. Frázisstruktúra szabályok: a funkcionális mondatrészek megjelenési formái a mondat ágrajzok

       segítségével elemzett hierarchikus szerkezetében.

       15. A főnévi csoport (NP) felépítése.      

Jegy szerzésének feltételei:

       Két zárthelyi dolgozat legalább elégséges eredménnyel történő megírása, az órákon való aktív

       részvétel.

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

       Burton-Roberts, N.1986. Analysing Sentences. New York: Longman.

       Kenesei, A. 1995. A Textbook in English Syntax. A Selection of Readings. Nemzeti Tankönyvkiadó.

       Quirk, R. , Greenbaum, S. 1985. A Student’s Grammar of the English Language. London, New

       York: Longman.

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke: 

        Haegeman,L.1991. Introduction to Government and Binding Theory. Blackwell, Oxford.

       Horrocks, G. 1987. Generative Grammar. Longman Linguistics Library. New York: Longman.

       Radford, A. 1988. Transformational Grammar. CUP, Cambridge.

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

Neptun kód:

 BTANN307MIN

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

Modernkori brit történelem

Dr. Urbán Anna

Dr. Urbán Anna

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

Modern British History

 

Kedd:11:00-12:00

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

előadás

 

1

2

BTANN216ALM

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

 

A z előadás foglalkozik a Brit Birodalom visszahúzódásától napjainkig terjedő brit történelemmel

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

 

1.        Victorian Age

2.        End of Empire

3.        Liberalism, Labourism

4.        Tariff Reform

5.        Britain in the first World War

6.        Between the two world wars

7.        Britain’s role in World War II

8.        International situation and elections after World War II

9.        Britain and the First Cold War

10.     After Suez

11.     Labour victory in Britain

12.     Britain and Europe; entry into the European Economic Community

13.     The revial and the Second Cold War

14.     The end of theSpecial Relationship’?

15.     Conservativism, Labourism, Pragmatism

 

Jegy szerzésének feltételei:

Részvétel az előadásokon, zh, kollokvium

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

Urbán A. 2002. Modern British History. Miskolc: Bíbor Kiadó. 104pp

O’ Callaghan, 1996. Az Illustrated History of Britain, London: Longman

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

 

Morgan, K. 1984. The Oxford Illustrated History of Britain, Oxford: Oxford Universitys Press

 

Egyéb tudnivalók:

 

 


 

 

Neptun kód:

 BTANN308SZM

Az óra címe:

Oktató:

Tárgyjegyző:

A középkor, reneszánsz és restauráció angol irodalma

 

Dr. Fülöp Zsuzsanna

Dr. Dósa Attila

Dr. Fülöp Zsuzsanna

Az óra címe angol nyelven:

Az óra időpontja:

English Literature in the Middle Ages, Renaissance and Restoration

 

Kedd 12-14

Csütörtök 15-17

Az óra tanterv szerinti felhasználhatósága:

 

Az óra típusa:

Beszám. kötelezettség

Heti óraszám:

Kreditérték:

Előfeltétel:

szeminárium

Gyakorlati jegy

2

2

BTANN216ALM

Az óra rövid tartalmi ismertetése:

A szemináriumi foglalkozások elemzések és kiselőadások formájában tekintik át az angol irodalom történetét a kezdetektől a restauráció koráig. Megismertetik a hallgatókat a korai angol irodalom fejlődéstörténetének állomásaival, kiemelkedő egyéniségeinek munkásságával, különös tekintettel az európai összefüggésekre és a brit sajátosságokra. A teljesség igénye nélkül elsősorban arra leszünk kíváncsiak, hogy a nevezett korszakokban az egyes műfajok hogyan változtak az idők folyamán. Az áttekintés jelentőségüknek megfelelően mutatja be az egyes korszakokat, és kiemelten foglalkozik a reneszánsz irodalmával. Bár kitér a próza fejlődésének kérdéseire, a líra kapcsán különös figyelmet fordít a szonett változataira Wyatt-től Miltonig, valamint a drámai műfajok sokszínűségére a középkori moralitásoktól a restaurációs vígjátékig.

 

Az óra tematikája, vizsgakérdések stb.  részletes ismertetése:

                     1.Az eposz. A hősi eposz: Beowulf, a keresztény eposz: Milton: Paradise Lost.

2.Allegória: Piers Plowman, Everyman, Spenser: The Faerie Queene, Bunyan: The Pilgrim’s Progress.

3.Balladák: ’Lord Randall’, románcok: Malory: Morte Darthur, Sir Gawain and the Green Knight.

4.Műfaji sokszínűség G. Chaucer The Canterbury Tales c. művében: The Knight’s Tale’, ’The Miller’s Tale’, ’The Wife of Bath’s Tale,’ The Pardoner’s Tale’, ’The Franklin’s Tale’, ’The Nuns’Priest’s Tale’.

5.Szonettek: Wyatt, Surrey, Sidney, Spenser, Shakespeare, Donne, Milton.

6.Dolgozat. Shakespeare drámai műfajai.

7.A tragédia: Shakespeare: Hamlet I. felvonás, a dráma forrásai és témái.

8.Hamlet II. felvonás, a dráma struktúrája, a konfliktus.

9.Hamlet III. felvonás, Hamlet jelleme, a késlekedés problémája

10.Hamlet IV. felvonás, a mű karakterei.

11.Hamlet V. felvonás. Összefoglalás.

12.Dolgozat a Hamlet c. tragédiából. King Lear ,Macbeth

13.Komédiák: A Midsummer Night’s Dream, As You Like It.

14Románcok: The Tempest, kitekintés a királydrámákra és a tragikomédiákra.

15.Összefoglalás.

 

Jegy szerzésének feltételei:

Órai és otthoni dolgozat, kiselőadás

Fontosabb kötelező irodalom jegyzéke:

1.BRAUNMULLER, A.R. – M. HATTAWAY (eds.): The Cambridge Companion to English Renaissance Drama. CUP, Cambridge, 1990.

2.PÁLFFY I. – SZILASSY Z. : English Literature from 1485 to 1660. Nemzeti Tankönyvkiadó, 1993.

3.CATTANEO, A.: A World of Words. Carlo Signorelli Editore, 1995.

 

Fontosabb ajánlott irodalom jegyzéke:

1.SZENCZI M.: English Drama in the Middle Ages and the Renaissance. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest,

2.WELLS, S. (ed.) The Cambridge Companion to Shakespeare Studies.CUP, Cambridge, 1986.

3.WALLER, G.: English Poetry of the Sixteenth Century. Longman, Harlow, 1993.

 

Egyéb tudnivalók:

-